Interhoff is vernieuwd. En niet een beetje: de afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan een nieuwe huisstijl en een volledig nieuwe website. Dat dit best een flinke klus was is te zien in deze blik achter de schermen.

het nieuwe logo van interhoff

Over naar een nieuwe huisstijl

Na bijna 9 jaar was onze huisstijl aan vervanging toe. Onze grafisch vormgever ontwikkelde een prachtige en luxe huisstijl die de zintuigen prikkelt.

Tijdens een snelle inventarisatie bleek op hoeveel plaatsen onze huisstijl en logo te vinden was. Alle visitekaartjes, het briefpapier, websites, auto’s, bedrijfskleding, banieren en prijskaartjes moesten ‘nieuwe stijl’ worden.

De verandering hebben we stap voor stap gedaan, want ons dagelijkse werk (zoals een project in Zwitserland) ging gewoon door.

reclamebureau Ferry Quick vervangt de borden op de gevel van Interhoff

De borden met ons nieuwe logo worden gemonteerd.

reclamebureau Ferry Quick vervangt de belettering in de etalage van Interhoff

Ook de oude belettering op de ramen moet er aan geloven.

De nieuwe en oude vaandels van de gevel van interhoff

Van oud naar nieuw: het vervangen van de vaandels.

het installeren van de nieuwe vaandels van de showroom van Interhoff

Onthulling van de nieuwe vaandels aan de gevel van de showroom.

Website: het begint met Post – its

Wat maakt een goede website? Om die vraag te beantwoorden zijn we met het hele team om de tafel gaan zitten.

Een onderdeel van deze brainstormavond was de post-it sessie: iedereen schrijft op een geeltje wat er volgens hem of haar op de website moet komen. Alle post – its werden vervolgens op onderwerp gesorteerd en op stapeltjes gelegd. Zo kregen we al snel een beeld van de belangrijkste onderwerpen.

Ook onze (vaste) klanten waren een belangrijke informatiebron. We hebben aan hen gevraagd wat zij van onze website verwachten.

Nieuwe website presentatie met post its

Gebruiksvriendelijkheid

In het ontwerp van de nieuwe website hebben we veel aandacht besteed aan de gebruiksvriendelijkheid. De pagina’s zijn ruim en overzichtelijk gehouden. We hebben er ook voor gezorgd dat de website zowel op telefoon, tablet en de pc goed te gebruiken is.

Er is voor gekozen om sfeerbeelden, foto’s uit de showroom en onze projecten te laten zien.

de nieuwe website van woonwinkel interhoff op tablet

Fotograferen van nieuwe producten voor de website

Het meubel van de maand wordt gefotografeerd.

uitnodigingen voor het vernieuwde interhoff

Zoveel nieuws moet natuurlijk gevierd worden. Daarom stuurden we zo’n 4000 persoonlijke uitnodigingen (uiteraard volledig in onze nieuwe look & feel) naar onze klanten.

Het eindresultaat

We zijn heel erg trots op het resultaat van alle inspanningen. We nodigen je van harte uit om het nieuwe Interhoff te komen beleven in onze showroom in Maarssen.

voorzijde interhoff woonwinkel en interieurontwerper maarssen utrecht

etalage van interhoff woonwinkel en ontwerpbureau maarssen utrecht

Met speciale dank aan

Branding en Strategie: Ad van Antwerpen / adekwaad.nl
Visuele identiteit: WCreatie / Wcreatie.nl
Webdevelopment: Marten Timan / Atypisch.nl
Signing: Ferry Quick / Ferryquick.nl